Výzkum, vývoj a zkušebnictví kolejových vozidel
Research, development and testing of railway rolling stock
Forschung, Entwicklung und Prüfwesen von Schienenfahrzeugen
Cílem společnosti je nabízet kompletní řešení projektů, které budou odpovídat nejmodernějšímu stavu techniky a na jejichž konci bude spokojený zákazník a uživatel.
The aim of the company is to offer completely packaged projects with solutions that are in harmony with the state-of-the-art of the technology with a satisfied customer and user at the end.
Das Ziel der Gesellschaft ist, die komplette Abwicklung der Projekte anzubieten, die dem neuesten Stand der Technik entspricht, um am Ende zufriedene Kunden und Benutzer zu bekommen.
Tisk Print

Dokončení homologace měřícího dvojkolí Systém VÚKV 3 v Německu



Srpen 2011: Byl završen proces homologace měřicího dvojkolí Systém VÚKV 3 v Německu. Dvojkolí bylo úspěšně vyzkoušeno na unikátním kalibračním stavu VÚKV a. s. a následně prověřeno provozními zkouškami – např. na podvozku měřicího vozu VÚKV a. s. do rychlosti 200 km/h, při zkouškách pařížského metra, na nákladním podvozku TVP 2007 nebo při schvalování lokomotivy Škoda 109E. Firma poskytla podporu výrobcům kolejových vozidel při schvalování jejich produktů – za všechny příklad Litva: proces byl úspěšně završen nejen v případě elektrických patrových jednotek řady 575 (Škoda Vagónka) a také u měřicího vozidla kolejového svršku EM 140 (Plasser & Theurer). Během roku 2011 vykonala zkušebna VÚKV a. s. typové zkoušky nákladních vagónů různých typů pro české i evropské výrobce (např. LEGIOS Louny, Tatravagónka Poprad, Ɖuro Ɖaković, Feldbinder Spezialfahrzeuge). Součástí typových zkoušek jsou stacionární i jízdní výběhové brzdové zkoušky vozů podle vyhlášky UIC 544-1, TSI pro nákladní vozy a směrnice V-BKS (K) při různých stavech ložení – prázdný, částečně ložený (přestavná hmotnost) a plně ložený. Část těchto zkoušek se provádí na zkušební trati IK v polském Źmigródu. V rámci schvalování lokomotivy Škoda 109E provedla VÚKV a. s. sérii aerodynamických měření, jak je předepisují TSI vysokorychlostního železničního systému. Poprvé tak provedla česká firma měření aerodynamického zatížení cestujících na nástupišti a pracovníků podél trati. Měření kolísání tlaku v tunelu při průjezdu zkušební soupravy tunelem bylo provedeno v Rakousku v součinnosti s Výzkumným a zkušebním leteckým ústavem.


Česky English Deutsch

Napište nám