Srpen 2011: Byl završen proces homologace měřicího dvojkolí Systém VÚKV 3 v Německu. Dvojkolí bylo úspěšně vyzkoušeno na unikátním kalibračním stavu VÚKV a. s. a následně prověřeno provozními zkouškami – např. na podvozku měřicího vozu VÚKV a. s. do rychlosti 200 km/h, při zkouškách pařížského metra, na nákladním podvozku TVP 2007 nebo při schvalování lokomotivy Škoda 109E. Firma poskytla podporu výrobcům kolejových vozidel při schvalování jejich produktů – za všechny příklad Litva: proces byl úspěšně završen nejen v případě elektrických patrových jednotek řady 575 (Škoda Vagónka) a také u měřicího vozidla kolejového svršku EM 140 (Plasser & Theurer). Během roku 2011 vykonala zkušebna VÚKV a. s. typové zkoušky nákladních vagónů různých typů pro české i evropské výrobce (např. LEGIOS Louny, Tatravagónka Poprad, Ɖuro Ɖaković, Feldbinder Spezialfahrzeuge). Součástí typových zkoušek jsou stacionární i jízdní výběhové brzdové zkoušky vozů podle vyhlášky UIC 544-1, TSI pro nákladní vozy a směrnice V-BKS (K) při různých stavech ložení – prázdný, částečně ložený (přestavná hmotnost) a plně ložený. Část těchto zkoušek se provádí na zkušební trati IK v polském Źmigródu. V rámci schvalování lokomotivy Škoda 109E provedla VÚKV a. s. sérii aerodynamických měření, jak je předepisují TSI vysokorychlostního železničního systému. Poprvé tak provedla česká firma měření aerodynamického zatížení cestujících na nástupišti a pracovníků podél trati. Měření kolísání tlaku v tunelu při průjezdu zkušební soupravy tunelem bylo provedeno v Rakousku v součinnosti s Výzkumným a zkušebním leteckým ústavem.