Statická pevnost
Akreditace
Statické pevnostní zkoušky vozidel, jejich skříní, podvozků, nárazníků při zatížení svislými a podélnými silami; zvedání vozidel za označená místa a za čelník probíhají ve shodě s následujícími dokumenty:
- ČSN EN 12663 (čl. 6.2)
- ČSN 28 1300 (čl. 5.2.4)
- ČSN 28 1310 (čl. 10.3.3)
- UIC 510-3, UIC 566 (čl. 4.1), UIC 571-1
- UIC 571-2, UIC 577 (bod 1), UIC 581, UIC 651
- ERRI B12/RP17
- TSI
- dle speciálních požadavků zákazníka
Cílem zkoušek je zjištění statické pevnosti všech druhů kolejových vozidel a jejich částí. Při zkouškách se využívá:
- zkušební stav na stlačovací zkoušky vozových skříní v hale zkušebny v Cerhenicích
– parametry :

- maximální délka zkoušeného vozidla 33 m,
- maximální podélné síly – tlak 3000 kN / tah 2000 kN
- svislé síly – simulace pomocí hydraulických systémů
- kombinace svislých a podélných sil
- mobilní stlačovací stav pro zkoušky u zákazníka – parametry :
- maximální délka zkoušeného vozidla 45 m,
- maximální podélná síla 500 kN
- svislé zatěžování pomocí závaží
- měření sil, napětí a deformací v rozsahu do 500 měřících kanálů.