VÚKV a.s. se letos účastní mezinárodního železničního veletrhu Trako v polském Gdaňsku v rámci společné expozice Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a Asociace českého železničního průmyslu (ACRI). Najdete nás ve stánku A39 v hale A.
VÚKV a.s. se letos účastní mezinárodního železničního veletrhu Trako v polském Gdaňsku v rámci společné expozice Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a Asociace českého železničního průmyslu (ACRI). Najdete nás ve stánku A39 v hale A.
Listopad 2011: Dva pracovníci VÚKV a. s. byli oceněni Cenou Emila Škody za řešení vazby mezi podvozky elektrické lokomotivy a za řešení podvozku lehké elektrické jednotky.
Říjen 2011: VÚKV a. s. se zúčastnila v rámci společné expozice ACRI veletrhu Trako 2011 v polském Gdaňsku. V rámci výstavy proběhlo několik významných setkání se zástupci polských výrobců kolejových vozidel.
Srpen 2011: Byl završen proces homologace měřicího dvojkolí Systém VÚKV 3 v Německu. Dvojkolí bylo úspěšně vyzkoušeno na unikátním kalibračním stavu VÚKV a. s. a následně prověřeno provozními zkouškami – např. na podvozku měřicího vozu VÚKV a. s. do rychlosti 200 km/h, při zkouškách pařížského metra, na nákladním podvozku TVP 2007 nebo při schvalování lokomotivy Škoda 109E. Firma poskytla podporu výrobcům kolejových vozidel při schvalování jejich produktů – za všechny příklad Litva: proces byl úspěšně završen nejen v případě elektrických patrových jednotek řady 575 (Škoda Vagónka) a také u měřicího vozidla kolejového svršku EM 140 (Plasser & Theurer). Během roku 2011 vykonala zkušebna VÚKV a. s. typové zkoušky nákladních vagónů různých typů pro české i evropské výrobce (např. LEGIOS Louny, Tatravagónka Poprad, Ɖuro Ɖaković, Feldbinder Spezialfahrzeuge). Součástí typových zkoušek jsou stacionární i jízdní výběhové brzdové zkoušky vozů podle vyhlášky UIC 544-1, TSI pro nákladní vozy a směrnice V-BKS (K) při různých stavech ložení – prázdný, částečně ložený (přestavná hmotnost) a plně ložený. Část těchto zkoušek se provádí na zkušební trati IK v polském Źmigródu. V rámci schvalování lokomotivy Škoda 109E provedla VÚKV a. s. sérii aerodynamických měření, jak je předepisují TSI vysokorychlostního železničního systému. Poprvé tak provedla česká firma měření aerodynamického zatížení cestujících na nástupišti a pracovníků podél trati. Měření kolísání tlaku v tunelu při průjezdu zkušební soupravy tunelem bylo provedeno v Rakousku v součinnosti s Výzkumným a zkušebním leteckým ústavem.
Červen 2011: Zkušebna kolejových vozidel a kontejnerů provedla jízdní zkoušky lokomotivy Škoda 109E (ČD 380 006-7) na referenčních úsecích tratí ÖBB Infrastruktur s měřením svislé a příčné kolové sily (Y a Q) na dvou dvojkolích jednoho podvozku, zrychlení ve skříni lokomotivy a na rámu podvozku, rychlost a nedostatek převýšení v oblouku. Měření kolových sil bylo provedeno pomocí měřících dvojkolí Systém VÚKV 3. Provedení těchto zkoušek je podmínkou k povolení provozu lokomotivy na rakouských tratích. Zkušební jízdy proběhly v úsecích Linz – St. Valentin, Innsbruckem – Langen am Arlberg, St. Veit an der Glan – Neumarkt in der Steiermark, Unzmarkt – Knittelfeld – St. Michael a Semmering – Gloggnitz. Měřící systém VÚKV a. s. pracoval po celou dobu měření velmi spolehlivě, prakticky bez výpadků.
Únor 2011: Tramvaj 15T byla po ukončení zkušebního provozu uvedena do pravidelného provozu s cestujícími.
Prosinec 2010: článková nízkopodlažní tramvaj 15T ForCity výrobce Škoda Transportation určená pro hlavní město Prahu obdržela schválení typu drážního vozidla.
Rok 2010: byla zpracována studie modernizace podvozků GP200, která popisuje nejen nutné úpravy stávajících provozovaných podvozků pro reálné použití při maximální rychlosti 200 km/h, ale i další možnosti modernizace vedoucí ke splnění požadavků současné legislativy a moderního provozu. Realizace těchto modernizačních kroků vytváří předpoklady pro využití podvozků GP200 v osobní kolejové dopravě i na začátku 21. století.
Rok 2010: ve VÚKV a. s. proběhly statické pevnostní zkoušky řady hrubých staveb skříní lokomotiv a lehkých jednotek pro osobní dopravu od různých evropských výrobců kolejových vozidel. Kromě toho byly provedeny komplexní typové zkoušky různých typů nákladních vozů pro tradiční i nové zákazníky (RailTur, Turecko či Ɖuro Ɖaković, Chorvatsko).