Statické pevnostní zkoušky
Statické pevnostní zkoušky kolejových vozidel všech druhů, jejich skříní, podvozků a dalších částí jsou zásadní pro zajištění spolehlivosti a bezpečnosti provozu kolejových vozidel a shody s legislativními požadavky na nové výrobky v této oblasti.
Provádíme statické pevnostní zkoušky kolejových vozidel a jejich částí v rámci akreditované zkušební laboratoře č. 1085. Tyto zkoušky si kladou za cíl nejen zjištění statické pevnosti konstrukce vozidla, ale také validaci pevnostních výpočtů osobních i nákladních kolejových vozidel.
Zkoušky se provádějí ve shodě s TSI LOC&PAS, TSI WAG, evropskými a národními normami, vyhláškami UIC, dokumenty ERRI a VDV nebo podle speciálních požadavků zákazníka.
Zkušební stav v hale areálu Zkušebního centra VÚKV:
Mobilní zkušební stav umožňující provádět zkoušky u zákazníka:
Statická měřící ústředna pro měření sil, napětí a deformací v rozsahu do 500 měřících kanálů.
Dynamické pevnostní zkoušky
Do skupiny zkoušek dynamické pevnosti se řadí tyto zkoušky:
Únavové zkoušky
Zkoušky se provádějí ve shodě s TSI LOC&PAS, TSI WAG, evropskými normami, vyhláškami UIC, dokumenty VDV nebo podle speciálních požadavků zákazníka.
Pro zkoušky je k dispozici až 24 simultánně řízených elektrohydraulických válců o maximální síle až 630 kN.
Zkoušky jsou prováděny ve spolupráci se zkušebnou VZU Plzeň.
Nárazové zkoušky vozidel a dynamické zkoušky nárazníků
Zkoušky se provádějí ve shodě s TSI LOC&PAS, TSI WAG, evropskými normami, vyhláškami UIC, dokumenty ERRI a VDV nebo podle speciálních požadavků zákazníka.
Cílem zkoušek je zjištění dynamické pevnosti vozidla, ověření spojení podvozku se skříní a zjištění charakteristik nárazníků vozidla.
Zkoušky jsou vykonávány v areálu Zkušebního centra VÚKV na svážném pahrbku
Zkoušky deformační odolnosti
Zkoušky se provádějí ve shodě s TSI LOC&PAS, evropskými normami, dokumenty VDV nebo podle speciálních požadavků zákazníka.
Zkoušky jsou vykonávány v areálu Zkušebního centra VÚKV.
Jízdní pevnostní zkoušky
Zkoušky se provádějí ve shodě s TSI LOC&PAS, TSI WAG, evropskými a národními normami, vyhláškami UIC, dokumenty ERRI, VDV, DVS, FKM nebo podle speciálních požadavků zákazníka.
Zkoušky jízdní pevností jsou prováděny na vybraných tratích. Zjišťováno je reálné namáhání v konstrukci zkoušeného vozidla za jízdy v reálném provozu.